DR’s ”1864” skaber øget interesse for 1864-brætspil

Tilføjet 08. nov 2014 - 20:27
Del nyheden

DR1’s tv-drama ”1864” har ikke blot fået interessen for krigen i 1864 til at vokse. Interessen smitter også af på salget af Grænseforeningens brætspil ”1864”.

Det historiske brætspil, der er udgivet af Grænseforeningen i forbindelse med 150-året for Slaget på Dybbøl, oplever øget interesse. Siden premieren på Danmarks Radios store tv-satsning den 12. oktober har salgstallene været støt stigende. I oktober blev der solgt 224 spil, hvilket er tæt på de 248, som der blev solgt, da spillet blev udgivet i april i år.

I alt er der solgt over 1.000 spil, og spillet ligger nu ude i flere bogbutikker og hos spilforhandlere rundt omkring i landet.

1864 er et spil for hele familien, der udfordrer med quizspørgsmål om historisk viden omkring krigen. Spillet handler også om, hvordan nederlaget og konsekvenserne af at være blevet en småstat har påvirket dagens Danmark, og spillerne bliver stillet over for en række aktuelle dilemmaer.

1864-spillet kan købes hos flere forhandlere rundt omkring i landet eller på Grænseforeningens hjemmeside: http://www.graenseforeningen.dk/braetspillet-1864.html