DR-serien ”1864” hitter

Tilføjet 17. nov 2014 - 15:06
Del nyheden

Grænseforeningen har registreret en markant stigning i antal besøgende på Grænseforeningen.dk i forbindelse med DR’s dramaserie ”1864”.

- Da første afsnit blev vist søndag d. 12. oktober havde vi næsten 1000 individuelle besøgende. Det er usædvanligt – ikke mindst for en søndag. Vi har normalt omkring 400 besøgende på en søndag. Interessen fortsatte mandag og tirsdag med næsten lige så mange besøg, fortæller Grænseforeningens generalsekretær, Knud-Erik Therkelsen.

Denne udvikling er fortsat, og i søndags d. 9. november var der næsten 2000 besøgende på Grænseforeningen.dk, siger han.

- I søndags klikkede næsten 1700 sig ind i vores historiske leksikon til artiklen om slaget ved Sankelmark. Også artiklen om Ditlev Monrad, som spiller en central rolle i ”1864”, har oplevet helt uhørte besøgstal. Det er alletiders, at DR’s dramaserie har skabt interesse for historien, og vi er glade for at kunne tilbyde masser af viden om begivenhederne i 1864 i vores historiske leksikon, siger Knud-Erik Therkelsen, generalsekretær i Grænseforeningen.

Den 12. november 2014 var besøgstallet på Grænseforeningen.dk på højde med hele november måneds antal besøgende i 2013.

Læs mære om den øgede interesse for 1864 på dr.dk.