DYBBØL 2014 – FREMTIDENS GRÆNSELAND

Tilføjet 09. sep 2013 - 09:46
Del nyheden

I anledning af 150-året for krigen i 1864 skal 100 unge fra grænselandet mødes i to uger og drøfte deres visioner for regionens fremtid.

I august 2014 vil omtrent 100 unge fra Sønderjylland og Sydslesvig, i daglig tale ”Generation Slesvig”, mødes på Nordsee Akademie i Leck og Højskolen Østersøen i Aabenraa. Sammen skal de i 14 dage fordybe sig i grænseregionen: både i den historiske fortid – men ikke mindst i de nutidige udfordringer og løsninger, som skal skabe regionens fremtid. En fremtid, som i højere grad end tidligere bør tænkes i fællesskab, såfremt en ny generation for alvor skal kunne engageres og udgøre den nødvendige løftestang for området.

- Formålet med Dybbøl ’14 er at skabe en fremadrettet fortælling, som udbygger de positive dansk/tyske relationer. Det indebærer, at der dannes en fælles regionalidentitet – en grænseregionsidentitet, siger regionsrådsformand i Region Syddanmark Carl Holst (V).
Læs mere på GRÆNSEN.DK.