Flot start på Dybbøl-indsamlingen

Tilføjet 14. okt 2011 - 11:19
Del nyheden

Et anonymt bidrag på 100.000 kr. har sammen med hundredvis af private bidrag sørget for, at Grænseforeningens landsindsamling til Dybbøl Mølles vedligeholdelse er kommet flot fra start. Efter mindre end to måneder har indsamlingen rundet 310.000 kr.

- Vi er glade for at være kommet så flot fra start. Det er overvældende at modtage så mange donationer, for det vidner om, at Danmarks vigtigste nationale symbol stadig er levende, siger Finn Slumstrup, formand for Grænseforeningen.

Også på Dybbøl glæder man sig over den gode start på landsindsamlingen, som løber frem til 150-året for Slaget på Dybbøl i 2014.

- Det er yderst glædeligt, at Dybbøl Mølle er så rodfæstet i Danmarks befolkning, at man også viser os viljen til at støtte vores nationale symbol, siger Jens Møller, formand for den selvejende institution Dybbøl Mølles bestyrelse.

Der er forskellige muligheder for at støtte landsindsamlingen til fordel for Dybbøl Mølle: Man kan indbetale et beløb til gironummer 10943507 (benyt kortart 01) eller sende en sms til 1414 og donere enten 50, 100 eller 150 kr. ved at skrive teksten DYBBØL50, DYBBØL100 eller DYBBØL150. Det koster normal trafiktakst at donere.

Læs mere om landsindsamlingen her.