Horsens og omegn, Grænseforeningen for Horsens og omegn

Kære medlemmer i Grænseforeningen i Horsens

I ønskes alle nuværende og kommende medlemmer et rigtigt godt nytår, med tak for det gamle år. Jeg ser frem til mange gode oplevelser i det nye år med vore medlemmer og andre interesserede i vores fællesskab i Grænseforeningen. Et Fællesskab der netop er ledetråden og drivkraften i Grænseforeningen.

Som appetitvækker kan jeg her nævne at vi i efteråret 2018 har inviteret og fået tilsagn fra tidligere Generalkonsul i Sydslesvig Henrik Becker Christensen til at holde et foredrag hos os i september. Traditionen tro har vi julemøde i sidste halvdel af november og her har sogne præst ved Klosterkirken, Peter Bisgaard Stentoft, sagt ja til at bringe os i julehumør, dels ved fortællinger fra et langt liv, og dels hjælp til, at vi synger nogle af vore dejlige julesange. Som musikledsagelse får jeg måske en pianist, men det ligger endnu som en julehemmelighed!

Inden da har vi den 7. februar Grønlangkålspisning med dessert.  Efterfølgende vil forfatteren til bogen ”En verdenskrig kom på tværs”, Henrik Nørgaard, fortælle om menneskæbner, der ændredes totalt på grund af 2. verdenskrig.

1. marts skal vi på vores sædvanlige udflugt til ”Det Lille Teater” med besøg i Sct. Knudsgilderne i Flensborg.

Vi slutter året 2017 – 18 med generalforsamling den 18. april, hvor borgmesteren i Horsens, Peter Sørensen, afrunder aftenen med at tale om kommunens fremtid.

Kære medlemmer, det var lidt om det kommende år 2018, men se i vores allerede udsendte program og glæd dig til det nye program der udsendes i juli/august 2018. Og husk tilmelding til grønlangkålspisning og udflugten til Flensborg

På gensyn, Jens Nørgaard

Årligt kontingent til medlemsskab af Grænseforeningen:

Husstandsmedlemsskab kr. 225,00

Medlemsskab enkelt person kr. 150,00

Svalevej 8
8740 Brædstrup

Sted:

Horsens rutebilstation

Teatertur.

Program:

15.00 – 15.30 Flensborg, grænseindkøb.

16.00 ankomst Skt. Knudsborg

Sted:

Klostergårdens lokaler, Havne Allé 12A i Horsens

I den første time afvikles Grænseforeningens status over begivenheder og økonomi fra det forgangne år.