”Generationspassiar” og generalforsamling

Dato

”Værkerne” på Frederiksvej

Onsdag den 18. april 2018 afslutter vi vor mødesæson med vor ordinære general­forsamling; men først lader vi aftenen begynde med en ”generationspassiar” mellem undertegnede formand her i Sorø, Niels Henriksen, og projektleder i Grænse­foreningen, Jeppe Pers - og forhåbentlig med relevante kommentarer fra jer møde­deltagere. Mødets moderator vil være Grænseforeningens foreningskonsulent Claus Jørn Jensen. -
Jeppe Pers er 33 år, student fra Duborg-Skolen i Flensborg og master i kommunikation og socialvidenskab fra RUC 2011. Selv er jeg 80 år og har været direktør i Grænseforeningen i femten år (1988-2003). Både Jeppe Pers og jeg har gået på Hans Helgesen-Skolen i Frederiksstad, og med en menneskealders afstand har min og hans far været ansat på denne skole. Vi har kaldt diskussionen ”Grænselandets puls set gennem begges liv fra deres henholdsvise skoletid og til nu. – Baggrunde og holdninger”. Mellem denne ”generationspassiar” og generalforsamlingen vil Grænseforeningen i Sorø traditionen tro være vært ved et beskedent traktement med ost og rødvin til sine medlemmer, hvortil også ikke-medlemmer er velkomne! – De skal bare betale 50 kroner per kuvert.