1918 til 1920

Dato

Sognegården, Parkvej 101 v/Skt. Jørgens Kirke i Næstved

På Dybbølsdagen kommer Knud Erik Therkelsen og holder foredrag om årene fra 1918 til genforeningen i 1920. Knud-Erik Therkelsen var i perioden 1992 til 2003 den første forstander på Højskolen Østersøen. Skolens fokus er det dansk-tyske naboskab og sprogtilegnelse, og i sin egenskab som forstander blev han involveret i det dansktyske spørgsmål og arbejdet med kulturforskelle og -ligheder i grænselandet. I 2004 udnævntes han til generalsekretær for Grænseforeningen og i 2005 har
han sammen med foreningens daværende formand Finn Slumstrup udviklet og ledt foreningen under mottoet "For en åben danskhed". Knud-Erik Therkelsen er uddannet lærer fra Esbjerg Seminarium og har tidligere arbejdet som højskolelærer på Rønshoved Højskole (1983 til 1992). Entré: 50 kr. incl. kaffe og kage. For de medlemmer der bor udenfor Næstved prøver vi at lette transporten ved at arrangere fælleskørsel. Ring på tlf. 55 73 26 35 eller send en mail til larsbjerre2@outlook.dk hvis du vil køre med til Næstved - eller mail til Herbert Silz, hvis du vil køre med fra Vordingborg.