”En familie på begge sider af grænsen i det 20. årh”

Dato

Syv Sognegård, Skolevej 17, 4130 Viby Sj.

Forårsmøde. Jens Andresen holder foredrag. Formanden for Grænseforeningen, Jens Andreasen fra Branderup, vil holde foredrag om, hvordan danskheden udvikles i en tilfældig sydslesvigsk familie i krig og fred. Jens Andresen er født og opvokset på slægtsgården i Kalleshave ved Agtrup i Sydslesvig. Hans forældre var gårdejer Hans Detlef og Hedvig Andresen. Familien har været dansksindet så langt tilbage nogen ved. Jens Andresen har været næstformand i Grænseforeningens bestyrelse siden 2005 og er samtidig formand for Tønder Amts Grænseforening. Han har været amtsrådsmedlem, regionsrådsmedlem og byrådsmedlem for Venstre i Tønder Kommune, ligesom han har været formand for det grænse-overskridende samarbejde Region Sønderjylland-Slesvig. Han er i dag formand på Højskolen Østersøen, Kulturelt Forum i Tønder Kommune og Museum Holmen i Løgumkloster. Fælles kaffebord og hyggeligt samvær hvor foreningen er vært.