KMA-DEBATMØDE I AABENRAA

Tilføjet 02. nov 2011 - 10:39
Del nyheden

Det flerkulturelle samfund - trussel eller ressource? Kom til debatmøde med Grænseforeningens kulturmødeambassadører i Aabenraa.

Er mange kulturer i et samfund en trussel, en ressource eller noget midt imellem? Det er emnet for Grænseforeningens debatmøde i Aabenraa den 10. november 2011.

Fire kulturmødeambassadører fra Grænseforeningen - sydslesvigerne Ronja og Lukas fra det danske mindretal, sønderjyske Cathrine fra det tyske mindretal og danske Sally med palæstinensisk baggrund – vil fortælle deres personlige historier om at have to kulturer i rygsækken og lægge op til en debat om det multikulturelle samfund.

Den aktuelle samfundsdebat er præget af tragiske begivenheder som den højreekstremistiske Utøya-massakre i Norge og islamisters terrorhandlinger rundt om i verden. Lykkeligvis byder hverdagen på de danske skoler og arbejdspladser på udfordringer i en langt mindre målestok, men mødet mellem forskellige kulturer påvirker vores samfund, og hvordan skal vi forholde os i et Europa, hvor mindst hver femte af borgerne tilhører nationale eller etniske mindretal?

Kom og tag del i debatten med Grænseforeningens kulturmødeambassadører – alle er velkomne, så længe der er pladser nok.

TID OG STED
Torsdag den 10. november 2011 kl. 17.00-21.00, Aabenraa Kultur- & Aktivitetshus, Nygade 23 A, 6200 Aabenraa, www.nygadehuset.dk

PROGRAM
17.00:             Grænseforeningens kulturmødeambassadører byder velkommen
17.30:             Oplæg fra kulturmødeambassadørerne
18.30:             Pause
18.45:             Debat om aftenens tema
20.00:             Underholdning

TILMELDING
Der er et begrænset antal pladser, som fordeles efter først-til-mølle-princippet. Tilmelding sker ved at oplyse navn og antal til projektleder Maya Bram Sommer på mbs@graenseforeningen.dk.

Se Kulturmødeambassadørernes hjemmeside her.