KMA INDSTILLET TIL INTEGRATIONSPRIS

Tilføjet 07. okt 2013 - 09:33
Del nyheden

Grænseforeningen er med sit kulturmødeambassadørprojekt blevet indstillet til Integrationspriserne 2013 i kategorien ”Årets frivillige forening”. Prisen uddeles af social-, børne- og integrationsminister Annette Wilhelmsen.

Det er 12. år i træk, at der uddeles integrationspriser til personer, kommuner, foreninger og arbejdsplader, der har gjort en særlig indsats for at fremme integrationen i Danmark.

Kulturmødeambassadørerne er et landsdækkende frivilligt korps af unge bindestregsdanskere, som holder dialogmøder om nationalitet, identitet og medborgerskab. I kategorien ”Årets frivillige forening” er også Spillerforeningen og Karlebo Bokseklub nominerede.

- Det er utrolig vigtigt, at vi har unge mennesker som kulturmødeambassadørerne, der tør bruge deres personlige erfaringer og tør diskutere spørgsmål som nationalitet og identitet. Det er modigt, og ved at sætte sig selv i spil er de på en forbilledlig måde med til at nedbryde fordomme og fremme sammenhængskraften i Danmark, siger Annette Vilhelmsen.

Priserne uddeles mandag den 7. oktober i Bremen Teater i København.

Se kulturmødeambassadørernes hjemmeside her.

8. oktober 2013:
Prisen gik desværre til Spillerforeningen, men det er værd at glæde sig over at have været blandt de tre nominerede.