Regionale Faglige Kulturmiljøråd for Sønderjyllands Amt, Det

Det Regionale Faglige Kulturmiljøråd for Sønderjyllands Amt er oprettet af Energi- og Miljøminisetriet i 1998. Kulturmiljørådets arbejde er at rådgive offentlige myndigheder, foreninger, institutioner og andre i Sønderjyllands Amt vedrørende fortidsminder, fredede og bevaringsværdige bygninger og bymiljøer, landskabshistorie og kulturhistoriske sammenhænge.

Kulturmiljørådet i det åbne land og i byerne er en menneskeskabt billedbog, hvor vores historie er aflejret. Kan man læse bogen, er den tilgængelig, hvad enten vi færdes i bil på Als eller bruger ferien på Lakolk. Formålet med Kulturmiljørådets arbejde er derfor at sætte fokus på de mange kendte og påde mere upåagtede bevaringsværdige kulturmiljøer i landsdelen, så billedbogen også kan læses af de kommende generationer.

Henvendelse til Kulturmiljørådet kan ske til rådets sekretariat i Sønderjyllands amt, tlf. 74 62 50 50, e-post hom@sja.dk