Sendemandsmøde

Sendemandsmødet er Grænseforeningens øverste myndighed. Sendemandsmødet afholdes mindst en gang om året i perioden 15. april til 31. maj. Næste Sendemandsmøde afholdes den 26.-27. maj 2018 på Vingsted Centret.

Alle medlemmer af Grænseforeningen og Grænseforeningen Ungdom har ret til at deltage og har taleret ved Sendemandsmødet mens kun de sendemænd, der er valgt af Grænseforeningens lokalforeninger, har stemmeret. Alle lokalforeninger har ret til at sende to sendemænd. Hvis lokalforeningen har flere end 200 medlemmer, kan den sende yderligere en sendemand for hver 200 medlemmer ud over de første 200. Sendemændene vælger blandt andet medlemmer til Grænseforeningens bestyrelse.

Der er ca. 200-300 deltagere på Grænseforeningens sendemandsmøder, herunder også mange gæster fra Sydslesvig.

Sendemand betyder repræsentant. Sendemandsmødet er foreningens generalforsamling, hvor sendemændene repræsenterer de lokalforeninger, som har sendt dem.