Horsens og omegn, Grænseforeningen for Horsens og omegn

Julen har englelyd

Denne tid på året kalder på lys og varme. I Grænseforeningen i Horsens havde vi inviteret nogle af Anne Grethe Nørgaards 2 seniorkor fra Brædstrup, et kor hvor det er glæden til sang og samvær, der var med til at give Grænseforeningens medlemmer lys, håb og sangglæde en mørk mandag aften i november. En dejlig aften blev det, korets 20 deltagere, hvor alderen er 60+ (den ældste 85) indledte med sønderjyske sange bl.a. ”Det haver så nyligen regnet…” og senere ”Silent Night”, en salme, der er kendt fra begge verdenskrige, derudover aften- og julesange. Korlederen bandt på en interessant måde aftenens sange sammen med historier og beretninger om tekstforfattere og komponister. Korets medlemmer havde valgt at deltage i vores smørrebrøds- og kaffearrangement efterfølgende. Så vi var godt 50 deltagere til den afsluttende del, hvor det ”Amerikanske lotteri” skabte spænding om, hvem der skulle blive ejer af en eller flere af de medbragte gaver. En dejlig juleafslutning, var vores medlemmer enige om, med kor, fællessang og gaver!

Grænseforeningen i Horsens ønsker alle en glædelig jul og godt nytår.

Jens Nørgaard

Årligt kontingent til medlemsskab af Grænseforeningen:

Husstandsmedlemsskab kr. 225,00

Medlemsskab enkelt person kr. 150,00

Svalevej 8
8740 Brædstrup

Klostergårdens lokaler, Havne Allé 12A i Horsens

Grønlangkål, pølser og skinke, dejligt i den kolde vintertid. Karin og Carl vil igen lave maden til os med en dejlig dessert til afslutning.

Horsens rutebilstation

Teatertur.

Program:

15.00 – 15.30 Flensborg, grænseindkøb.

16.00 ankomst Skt. Knudsborg

Klostergårdens lokaler, Havne Allé 12A i Horsens

I den første time afvikles Grænseforeningens status over begivenheder og økonomi fra det forgangne år.