NY MUSIKALSK KAMPAGNE – MED KAFFEBORD TIL!

Tilføjet 15. nov 2012 - 11:05
Del nyheden

Med en ny cd- og dvd-udgivelse af den sønderjyske trompetist og sanger Valdemar Rasmussen vil Grænseforeningen invitere nye medlemmer indenfor i det grænseoverskridende fællesskab.

Der er sat nye toner til Grænseforeningens hvervning af nye medlemmer, når foreningen lokker med en storstilet cd- og dvd-udgivelse, ”Jazz på sønderjysk”, indspillet af Sønderjyllands egen jazztrompetist og -sanger Valdemar Rasmussen.

Det er Grænseforeningen, der i en hvervekampagne vil tilbyde nye medlemmer denne musikalske velkomstgave. Men allerede fra i dag vil der være premiere på den første af dvd’ens i alt syv film, når GRÆNSEN.DK viser en humoristisk udgave af Valdemar Rasmussens kendte melodi ”Sønderjysk kaffebord”. Hjemmesiden har tidligere skrevet artikler og produceret video om Sønderjyllands kulturelle kaffe-/kagefænomen, som er blevet så populært også i det øvrige Danmark. Dvd’ens øvrige film viser bl.a. en flot aften over marsken med sort sol og vil blive vist på GRÆNSEN.DK i tiden op til jul.

- Vi vil gerne tiltrække nye medlemmer i Grænseforeningen. Da Grænseforeningen ikke kun handler om historie, men også er et levende fællesskab med mange arrangementer, er det oplagt at sætte musik til hvervekampagnen. Og da Valdemar Rasmussen stod klar med en opsamling af sine bedste titler og oven i købet en dvd med film fra det sønderjyske landskab, var det oplagt at indgå et samarbejde med ham, siger generalsekretær i Grænseforeningen Knud-Erik Therkelsen.

”Jazz på sønderjysk” har undertitlen ”Et billede på sønderjysk tradition og humor”, og det humoristiske element kommer især til udtryk i musikvideoen til melodien ”Sønderjysk kaffebord”, hvor Valdemar Rasmussen, iført dametøj og diverse parykker, gengiver essensen af et sønderjysk kaffebord inspireret af sin egen snakkesalige mor.

Grænseforeningens hvervekampagne indeholder en vifte af forskellige velkomstgaver til nye medlemmer, hvor Valdemar Rasmussens ”Jazz på sønderjysk” er det nyeste påfund.

Se premieren på Valdemar Rasmussens humoristiske musikvideo, ”Sønderjysk kaffebord”.