To nye medarbejdere skal styrke Grænseforeningens informationsindsats

Tilføjet 02. okt 2014 - 09:17
Del nyheden

Grænseforeningen øger sin informationsindsats og bliver ny tovholder for et ungdomsprojekt. Derfor har foreningen pr. 1. oktober ansat to nye fuldtids medarbejdere.

Som ny informationschef tiltræder journalist Lotte Dahlmann, der også besætter stillingen som ny redaktør for Grænsen. De to stillinger er blevet lagt sammen for at skabe større sammenhæng i kommunikationsarbejdet mellem det trykte magasin og Grænseforeningens onlinemedier. Lotte har en baggrund som journalist ved bl.a. DR og i FN og har de seneste år arbejdet som freelance journalist og kommunikationsrådgiver for bl.a. Udenrigsministeriet.

Som informationsmedarbejder ansættes Merlin Christophersen for at gøre Grænseforeningen mere synlig på nettet, på foreningens hjemmesider og de sociale medier. Derudover bliver Merlin projektleder for det dansk-tyske, politiske ungdomsmøde jUNG zuSAMMEN, der for første gang blev afholdt i sommer i år. På baggrund af den meget positive respons fra danske og tyske politikere såvel som fra deltagerne ønsker Grænseforeningen at gentage projektet i samarbejde med Højskolen Østersøen i Aabenraa og Nordsee Akademie i Leck. Merlin kommer fra en stilling i Region Syddanmark, hvor han det sidste år var ankermand for højskoleprojektet.

Lotte og Merlin bliver således Grænseforeningens nye informationsteam. De glæder sig begge meget til at komme i gang med arbejdet og ikke mindst til at lære Grænseforeningen, dens lokalforeninger og samarbejdspartnere at kende.

Yderligere information fås hos generalsekretær Knud-Erik Therkelsen, ket@graenseforeningen.dk, tlf. 2023 1984