Nyt fra Sønderborg

” Danskhed og sprog i Sydslesvig”.
29. marts 2017 - 19.00 - Knøs Gård, Hørup

Foredrag ved rektor Jørgen Kühl, A.P.Møller-Skolen, det danske gymnasium i Slesvig. Titlen på foredraget er "Danskhed og sprog i Sydslesvig" - et særdeles aktuelt emne lige nu! Der serveres kaffe/kage. Trio 1-2-3 medvirker. Entre 35kr. og Tilmelding til kifanoe@gmail.com eller 61778515 senest 18. marts og Alle er velkomne.

Generalforsamling og fortælling
25. april 2017 - 19.00 - Idrætshøjskolen, Sønderborg
Generalforsamling ifølge vedtægterne. Efter generalforsamlingen serveres kaffe og lagkage. Tidligere lektor på Duborg-Skolen og forfatter Karin Johannsen-Bojsen fortæller om sin opvækst i Flensborg. Trio 1-2-3 underholder. Der serveres kaffe og lagkage.

Tur til Sild
17. juni 2017 - 08.00 - Sønderborg

Heldagstur til Sild. Sild er Tysklands største ø i Nordøen. Vi sejler fra Havneby på Rømø til List. Vi kører en tur rundt på hele Sild for ved selvsyn at opleve øens mangfoldige natur og de 12 landsbyer med hver deres unikke charme. En lokal guide, medlem af det danske mindretal på øen, vil følge os på turen. Undervejs vil repræsentanter fra mindretallet fortælle os om institutioner og hverdagen på øen. Yderligere oplysninger følger.

Tur til vestkysten
9. september 2017 - 08.00 - Sønderborg

Oplev nogle af seværdighederne på Vestkysten. Turen starter med besøg på Zeppelinmuseet ved Tønder, der rummer en stor samling af fotografier og genstande fra perioden 1914-18, hvor Tønder husede en af kejserrigets store luftskibsbaser. Derefter kører vi gennem marsken til Ballum, hvor mange huse er blevet renoveret med tilskud fra A.P.-Møller-Fonden. Vi indtager frokosten på Kvægagergård. Gårdens ejer vil fortælle os om ”Spor i marsken”, om naturen, kulturhistorien, marskbønder og andre mennesker. Vi kommer på turen forbi kirker, gennem marsken til diget og vadehavet.

Adventsarrangement
30. november 2017 - 19.00 - Knøs Gård, Vestervej 1-3, Hørup
Kom og syng julen ind med Aase Peitersen, Flensborg ved klaveret.
Kaffe med kløben.