Dansk-sydslesvigsk skolesamarbejde

Lad dit barn komme på elevudveksling i Sydslesvig

Går jeres barn i 4.-10. klasse? Så har I som forældre mulighed for at lade jeres barn deltage i elevudveksling med et jævnaldrende barn fra Sydslesvig i to uger i november måned. Sydslesvigske børn taler både dansk og tysk og går på en dansk skole. Elevudveksling med et barn fra Sydslesvig kan blive jeres barns første møde med en kombination af dansk og tysk sprog og kultur i dagligdagen og være et trygt første skridt ud i en globaliseret verden.

I skal selv sørge for at inddrage jeres barns skole, så det sydslesvigske barn, der bor hos jer, kan følges med jeres barn i skole og deltage i jeres barns fritidsaktiviteter hver dag i en uge.

Næste skridt er, at jeres barn er gæst i sin nye vens hjem i Sydslesvig i en uge. Jeres barn følges med sin ven i skole og deltager i vennens fritidsaktiviteter.

Jeres barn bliver matchet med et sydslesvigsk barn, der har samme alder, køn og interesser.

Tilmelding

Som forældre til et barn, der går i 4.-10. klasse, kan I tilmelde Jer på www.feriebarn.dk, hvis I ønsker, at jeres barn skal deltage i elevudveksling med et barn fra Sydslesvig. I skal selv sørge for at lave en aftale med jeres barns skole om, at jeres barn har et sydslesvigsk barn med i skole i en uge og går i dansk skole i Sydslesvig i en uge.

Grænseforeningens foreningskonsulent

Claus Jørn Jensen

tlf.: 21 72 13 35

e-post: cjj@graenseforeningen.dk

Rejsekontoret - Flensborg:

Rejsekontorets åbningstider

Ulla Salomonsen & Sally Flindt-Hansen

Mandag – torsdag kl. 13.00-15.00 og efter aftale

tlf.: +49 461 50 47 401 / +45 4358 4108

Mail: info@feriebarn.dk

Tag 10. klasse i Sydslesvig

Går du i 9. klasse? Overvejer du at tage 10. klasse? Så overvej at gå skridtet videre og tag din frivillige 10. klasse i Sydslesvig. Du kan bo hos en sydslesvigsk værtsfamilie og gå i en dansk skole. 10. klasse i Sydslesvig giver dig mange fordele: Du får nye venner, der taler både dansk og tysk, du bliver bedre til tysk, og du får mulighed for at rejse hjemmefra i et år under trygge forhold. Interesseret?

Kontakt: Kontorleder Sally Flindt-Hansen, Rejsekontoret, mobil: 43 58 41 08 / Sally.Flindt-Hansen@Skoleforeningen.org.