Grænseforeningen søger to foreningskonsulenter

Grænseforeningen søger to foreningskonsulenter pr. 11. august 2019.

Tilføjet 08. jul 2019 - 10:51
Del nyheden

Har du erfaring med frivillige og vil du være med til at forny og udvikle en stærk, landsdækkende forening?

Grænseforeningen er en stor folkeoplysende organisation, der støtter danskheden i grænselandet, bl.a. ved at bringe erfaringerne fra det dansk-tyske grænseland i spil i forhold til nutidens kulturmøder.

Med ansættelsen af to foreningskonsulenter i sekretariatet over tre år ønsker vi at sætte yderligere ressourcer ind på at styrke Grænseforeningens ca. 60 lokalforeningers evner til at udvikle sig i takt med tiden. Den ene konsulent får base i Grænseforeningens sekretariat i København og den anden vest for Storebælt.

Kerneopgaven bliver at understøtte lokalforeningernes arbejde, facilitere udvikling og skabe fornyelse. Du vil skulle motivere frivillige, procesfacilitere og iværksætte.

Din profil er:

• Solid erfaring med procesfacilitering og foreningsudvikling
  • Indgående kendskab til foreninger og bestyrelsesarbejde
  • God til at skabe og vedligeholde netværk
  • Erfaring med at tilrettelægge og stå i spidsen for strategiske indsatser
  • Dygtig til kommunikation i skrift og tale
  • Udadvendt og opsøgende
  • God koordinator og teamplayer
  • Kan indgå i kollegialt fællesskab med humør og gensidig respekt

Se hele jobbeskrivelse på https://www.graenseforeningen.dk/to-foreningskonsulenter

Yderligere oplysninger om stillingerne kan fås hos foreningskonsulent Claus Jørn Jensen, 21 72 13 35, cjj@graenseforeningen.dk eller generalsekretær Knud-Erik Therkelsen, 20 23 19 84, ket@graenseforeningen.dk

Ansøgning med relevante bilag sendes senest 11. august 2019 til ket@graenseforeningen.dk