Fællesarrangement

Dato

Gedser remise , Stationsvejen 20, 4874 Gedser

Grænseforeningen Lolland og Grænseforeningen Guldborgsund arrangerer tur til Gedser og MejeriGaarden.
Vi besøger remisen og Det Gule Palæ. Her skal vi bl.a. se de mange lokomotiver og togvogne, opleve den historiske stemning, se arbejdsmiljøer og udstillinger samt gå på opdagelse i de gamle bygninger. Vi skal også se ”Det Gule Palæ”, kommandoposten fra Olsenbanden-filmen ”Olsenbanden på Sporet”. Efter at have set Remisen og Det Gule Palæ tager vi til det ”Det Sorte Geomuseum” , Skolegade 2B, 4874 Gedser. Det Sorte Museum er et naturhistorisk museum. Museet viser fossiler, mineraler, bjergarter og rav. Museet har også skiftende særudstillinger om geologiske perioder, bjergarter og lignende. Herfra kører vi til MejeriGaarden, Gammel Landevej 87, 4874 Gedser, hvor vi kl. 13.15 får serveret en dejlig frokostplatte og efterfølgende kaffe med kage. Dagen slutter af med, at vi kører igennem Bøtøskoven og forhåbentligt ser de vilde heste samt evt. hører lidt om skovens enestående dyre- og planteliv, plejehugst, hegningerne, vildheste og køer, samt hvad der skal ske fremadrettet. Prisen for hele arrangementet ,eksklusiv drikkevarer til frokosten, er 200 kr. pr. person for medlemme, ikke medlemmer 250,00kr. Der køres i egne biler, samkørsel kan arrangeres. Tilmelding til Tine Vægter på 22 93 46 96 eller tiv65@hotmail.com senest d.8/5