Esben Buch: Det gamle Aalborg - krydret med naturoplevelser

Dato

Vejgaard Bibliotek, Hadsundvej 35

Mange kender til Esben Buch, og mange har sikkert hørt nogle af Esbens spændende foredrag. Esben er en gudsbenådet fortæller, der forstår at tryllebinde sit publikum med informative og spændende historier, altid serveret med et glimt i øjet. Så her er nogle oplysninger han ikke vil komme ind på i aften:
Han er 47 år. Hed egentlig også Pedersen - med blødt d i øvrigt - men det blev slettet i kirkebogen, da en storesøster kom hjem og overbeviste Esben om, at det lød bedre bare med Buch. Det er han enig i, ærgrer sig bare lidt alligevel. Opvokset i Aalborg først i Frejaparken og senere på Gravenstenvej. Flyttede som 17-årig til Skørping, senere tilbage til Engtoftevej i Vestbyen og bor nu i Fjellerad. Gift i 1992 med Susanne og far til to piger på 16 og 11.
Esben er barnebarn af slagtermester Buch i Svenstrup og Aalborg politimanden Anton Pedersen, kaldet Lange Anton. Nevø af violinisten Anker Buch og søn af Knud og Betty Pedersen. Esben er uddannet skovbruger på Skovskolen i Nøddebo i 1991. Han var i praktik ved Lindenborg Gods og Aalborg Kommune. Faguddannet planteskolegartner på Beder Gartnerskole i 1985 med praktik i Thomsens Planteskole og Aalborg Kommune. Han bestod voksenpædagogisk årskursus på Aalborg Seminarium i 1986 og Skov- og Naturstyrelsens Naturvejlederuddannelse i 1991. Uddannet jagtprøvelærer/ våbenkursuslærer ved Vildtforvaltningsskolen Kalø. Bestået Foreningen til Svampekundskabens Fremmes Diplomuddannelse i svampekendskab ved Aarhus Universitet i 2003.
Esben har været programmedarbejder hos DR Nordjyllands Radio i perioden 1996-2008. Nordjysk redaktør af fagbladet Naturvejleder siden 1999. Søspejder i 15 år, heraf seks år som leder. Fartøjsfører af 1. grad med bestået navigationsprøve og autoriseret radiotelegrafist. Gennemført Det Danske Spejderkorps linjeuddannelse i ledelse. Så med dette CV i baghånden kan vi kun sige: Glæd jer til et spændende foredrag! Aftenen afsluttes med Generalforsamling
med dagsorden ifølge vedtægterne.