Foredrag og Grønlangkål

Dato

Frivilligcenter Hillerød, Fredensvej 12 C, Hillerød, lige bag biblioteket

”Kampen for og med det danske mindretal” Denne eftermiddag får vi besøg af Anni Matthiesen, der fortæller om arbejdet som formand for Folketingets Sydslesvigudvalg. Her vil hun fortælle om sit arbejde som formand, hvilke værdier hun arbejder efter, og hvorfor hun mener det er vigtigt, at vi værner om det danske mindretal i Sydslesvig. Anni Matthiesen er også i det nye Folketing udnævnt til medlem af Sydslesvig Udvalget. Da Anni Matthiesen kommer midt i sit Folketingsarbejde, er det ikke sikkert hun har tid til at blive til spisning. Men, de deltagere, der har tid til at blive efter selve mødet, er velkomne til at melde sig til spisning. Der serveres en tillempet sønderjysk middag med grønlangkål, hamburgerryg og pølser. Hertil serveres en øl eller vand, samt en ”Bommerlunder”. Pris incl. kaffe/te og kage kr. 30,-. Ønskes deltagelse i spisning, er prisen i alt kr. 100.- Tilmelding til spisning senest 20. oktober på: bent@panikrejser eller 4825 2511.