Foredrag

Dato

Frivilligcenter Hillerød, Fredensvej 12 C, Hillerød, lige bag biblioteket

”Betyder det noget?” Født i Tarup lidt uden for Flensborg, studentereksamen fra Duborg Skolen i Flensborg, kunsthøjskolen i Holbæk, derefter kunsthøjskole i Belgien, og videreuddannelse på Skolen for Brugskunst som tegner og grafiker. Efter uddannelsen med i et tegnestuefællesskab i København og siden selvstændig illustrator, primært med at illustrere skole- og billedbøger samt bogomslag. Er desuden forfatter af børnebøger, underviser og laver tegneworkshops. Var i 2015 en uge på Jaruplund Højskole med forfattere og tegnere. Her var udskrevet en konkurrence med temaet ”Grænse”. Det er efterfølgende blevet til tre billedbøger, hvor et af bidragene blev til ”Betyder det noget?” Hvis du endnu ikke har gættet det, så er det Tove Krebs Lange, der besøger os denne søndag eftermiddag, hvor Tove tager udgangspunkt netop i nævnte bogs hovedpersons stamtræ, og om livet i Sydslesvig. Pris incl. kaffe/te og kage kr. 30,-. (Gæster kr. 50,-)