En Nordisk stemme syd for grænsen

Dato

Kampmannsalen, Viborg Katedralskole, Gammel Skivevej 2

Foredrag ved Anke Spoorendonk. Med sit foredrag taler Anke Spoorendonk både som formand for Foreningen Norden i Sydslesvig og som mangeårig politisk frontfigur i det danske mindretal for for grænsen. Anke Spoorendonk blev formand for Foreningen Norden i Sydslesvig sidste år efter afslutningen af en lang og indflydelsesrig karriere i tysk politik valgt af det danske mindretal. Hun afløste i 1996 sit forbillede Karl Otto Meyer i Kiel. Hun har også været minister i sin sidste periode i Landdagen. I foredraget vil Anke Spoorendonk fortælle om sit liv og virke i og for Sydslesvig og vil lægge vægt på relationerne mellem det danske, tyske og nordiske. Hun udtaler: "Jeg vil gerne være med til at kæmpe for, at Foreningen Norden samler det folkellige Norden. For det Nordiske fællesskab har vi brug for til at tackle tidens mange udfordringer".

Arrangør: Foreningen Norden, Viborg og Viborgegnens Grænseforeningen i samarbejde med Folkeuniversitetet. Entre ved indgangen kr. 40,- inklusive et glas vin.