En fortælling om at rykke grænser og skabe fællesskab – fortalt af Sigurd Barrett.

Dato

Genner Hallen

Samarbejde mellem Grænseforeningen Aabenraa og Løjt og Genner menighedsråd, Løjt Forsamlingshus og Højskoleforeningen. Billetter og pris herfor oplyses ved førstkommende lejlighed. Selvfølgelig skal vi fejre 100-året for Genforeningen, og at mennesker selv kunne få lov til at bestemme, hvor de ville bo efter en folkeafstemning. Men for mig er den vigtige fortælling i dag, at vi som mennesker og nationer skal kunne rumme hinanden. Det kan lyde så banalt, men det banale har som regel en stor sandhed i sig.
I dag står vi over for rigtig mange udfordringer, og for mig at se kan vi kun løse dem ved at vende tilbage til en forståelse af, at vi mennesker hører sammen. Hvis vi tager de kristne briller på, ville man sige, at vi skal elske vores næste. I mere fællesmenneskelige termer vil det sige, at vi skal kunne rumme dem, der er anderledes end os selv, siger Sigurd Barrett i et interview i Grænsen.