Afstemningsfest

Dato

Cuben, Østprøven 1, 6070 Christiansfeld

Vi markerer 100-året for den afstemning, som i 1920 sikrede, at Sønderjyderne kunne genforenes med Danmark med en stor afstemningsfest i Cuben i Christiansfeld. Kom og oplev den traditionsrige afstemningsfest, som byder på både taler, fællessang, kaffe og kage og ikke mindst musik leveret af Slesvigske Musikkorps. Festtalen holdes af kulturminister Joy Mogensen. Den lille tale for Danmark, Dannebrog og Dronningen er endnu ikke på plads. Aftenen vil blive ledet af skoleinspektør ved Christiansfeld skole, Poul Fremmelev. Et mere udførligt program vil kunne læses i dagspressen. Billetter koster 50 kr og kan købes i Christiansfeld Centret, Nørregade 14 i Christiansfeld eller online i Kolding Kommunes Netbutik. Tilmelding senest den 5. februar til Henning Haugaard. Se nr. og mail ved bestyrelsen. Afstemningsfesten er arrangeret af Udvalget til afholdelse af Nationale Mindesamvær, Grænseforeningen for Kolding og omegn, Kolding Kommune og Foreningen Norden (Haderslev - Frøs Herred - Christiansfeld).