Erling Jepsen, forfatter, fortæller om: ’Genforeningen: Har Danmark fortjent Sønderjylland’

Dato

Kokkedal Kirke, Højmose Vænge 2A, 2970 Hørsholm.

”Det ville nok være bedre for Sønderjylland at være opland til Hamburg end at være udkant i Danmark. For landsdelen er blevet udkant i en grad, hvor det måske ville være bedre, at det var toppen af Tyskland end bunden af Danmark”. Erling Jepsen har i en kronik muntert og provokerende skrevet om, at det Sønderjylland han holdt af, er blevet glemt af det øvrige Danmark. Med baggrund i bogen ”Erna i krig” og førnævnte kronik vil Erling Jepsen fortælle om hvordan han ser Sønderjylland dengang og nu. Erling Jepsen, som allerede debuterede i 1977, har et omfattende forfatterskab bag sig. Det store gennembrud fik han i 2002 med bogen ’Kunsten af græde i kor’, der delvis bygger på egne barndomserindringer. Romanen blev i 2006 filmatiseret. Også andre af Jepsens romaner er blevet filmatiseret. Erling Jepsen har modtaget adskillige priser for sit forfatterskab, bl.a. Holberg-Prisen i 2004, og DR Romanprisen. Efter foredraget serveres der sandwich, vin og vand. Medlemmer betaler 50 kr. for foredrag og servering. Ikke medlemmer betaler 100 kr.
Alle er velkommen!