Genforeningen 1920 and All That Jazz

Dato

Bjergsnæs Efterskole, Arnbjerg Alle 10, 8800 Viborg

Jazz koncertforedrag ved Sigurd Barrett og hans TRIO. Viborgegnens Grænseforening har i forbindelse med Genforeningsmarkeringen 2020 og i samarbejde med Viborg Højskoleforening inviteret Sigurd Barrett og hans TRIO til en jazz-aften på Bjergsnæs Efterskole, hvor temaet bringer os 100 år tilbage, men samtidig anbringer os midt i nutiden.
Det bliver en særlig koncert, hvor Sigurd Barrett med vanlig oplagthed og professionel research fortæller det voksne publikum om 1920´erne´s Jazzmusik samtidig med at vi mellem jazznumrene får historien om Slesvig og de nationale konflikter, der ender med afstemningen og grænsedragningen i 1920. Med 1920´ernes mode og jazzmusik så man optimistisk fremad, idet man mente, at der ikke skulle være krig igen. Men ud over løssluppenheden var der også nogle håndgribelige og tungere tegn på 1920érnes fremtidshåb i form af 584 sten spredt over hele landet. Langt de fleste af disse genforeningssten blev rejst af lokale for egne midler og genforeningsstenene er netop blevet fredede således, at de nu udgør et samlet monument. Kom og vær med, når Sigurd Barrett med musikere gæster sin barndomsby, hvor han denne gang retter musikken og fortællingen specielt til det voksne publikum. Arrangører: Viborgegnens Grænseforening i samarbejde med Viborg Højskoleforening og Bjergsnæs Efterskole. Entré: Billet købes på www.nembillet.dk, pris kr. 100,- som inkluderer 1 glas vin og snacks i pausen. Rabat til studerende. Se annoncer i Jysk-Fynske Medier